tel email3

    Κανονισμός λειτουργίας σχολείου

    ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023

    ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ  1ου Γυμνάσιου Καματερού

    Ο Σχολικός Κανονισμός αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία και την εκπλήρωση της αποστολής του σχολείου. Είναι εναρμονισμένος προς την κείμενη Εκπαιδευτική Νομοθεσία και καθορίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών και γονέων.

    Η σύνταξη και εφαρμογή του Σχολικού Κανονισμού διαπνέεται από τις αρχές της δημοκρατικής σχολικής διοίκησης και των παιδαγωγικών αρχών και αποσκοπεί στην αυτοδέσμευση των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, που είναι απαραίτητη για την προστασία των δικαιωμάτων της σχολικής κοινότητας στο σύνολό της. Συγκεκριμένα:

    • Αποβλέπει στη διαμόρφωση παιδαγωγικού κλίματος το οποίο εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση, προσδίδοντας στον όρο «σχολική πειθαρχία» δημοκρατικό περιεχόμενο.
    • Στηρίζεται στη δημοκρατική οργάνωση της σχολικής κοινότητας η οποία προϋποθέτει κανόνες, κατανομή ρόλων και ευθυνών, ιεραρχική διάρθρωση της ομάδας αλλά και συναίνεση, συμμετοχή και αποδοχή των διαφορών και του πλουραλισμού των απόψεων.
    • Εδράζεται στην αρχή ότι κάθε μαθητής/τρια είναι μια ξεχωριστή και ανεπανάληπτη προσωπικότητα που δικαιούται να την εκφράζει και να την αναπτύσσει ελεύθερα μέσα στην ομάδα. Το άτομο καταξιώνεται ως μέλος της ομάδας και έχει το δικαίωμα να απολαμβάνει τον σεβασμό και τη δυνατότητα να αναπτύσσει δημιουργικές πρωτοβουλίες. Παράλληλα, οφείλει να επιδεικνύει υπευθυνότητα και να αναγνωρίζει στους άλλους τα ίδια δικαιώματα.
    • Προωθεί τη συνεργασία μαθητών/τριών, καθηγητών/τριών, γονέων και λοιπού σχολικού προσωπικού, ώστε να νοιώθουν όλοι σωματικά ασφαλείς και συναισθηματικά πλήρη άτομα.
    • Αναγνωρίζει ότι το σχολείο λειτουργεί όχι μόνο ως χώρος μετάδοσης των γνώσεων  αλλά κυρίως ως χώρος διαπαιδαγώγησης και κοινωνικοποίησης.

     ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ             

    • Συνεργάζονται με τους/τις μαθητές/τριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά. Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
    • Φροντίζουν, κατά το διάλειμμα, να εκκενώνονται οι αίθουσες να ανοίγουν τα παράθυρα, για να αερίζεται ο χώρος και στη συνέχεια να κλειδώνονται.
    • Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από το σχολείο, και για θέματα που αφορούν στο σχολείο προβαίνουν σε ανακοινώσεις προς τους/τις μαθητές/τριες ή τους γονείς με τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων.
    • Ενθαρρύνουν τους/τις μαθητές/τριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους/τις ίδιους/ες και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας. Συνεργάζονται επίσης με τα μέλη των μαθητικών κοινοτήτων.
    • Ενημερώνουν τους γονείς & κηδεμόνες τακτικά αλλά και έκτακτα όταν χρειαστεί.
    • Διασφαλίζουν την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών/τριών, εντός του σχολικού χώρου στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

     ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ

    • Διατυπώνουν ελεύθερα τη γνώμη τους, εκφράζουν τις απορίες ή αντιρρήσεις τους με ευγένεια, σεβασμό.
    • Δέχονται με ευγένεια τις υποδείξεις των καθηγητών/τριών και γενικότερα όλου του προσωπικού του Σχολείου. Σέβονται το δικαίωμα των καθηγητών/τριών τους να επιτελούν το λειτούργημά τους αποτελεσματικά.
    • Συμβάλλουν στην καλλιέργεια θετικού κλίματος με τον αμοιβαίο σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Λύνουν τις διαφορές τους με συνεννόηση και διάλογο, χωρίς να καταφεύγουν στη χρήση βίας. Η χειροδικία και η άσκηση σωματικής, ψυχολογικής ή λεκτικής βίας από άτομα ή ομάδες αποτελούν σοβαρότατα παραπτώματα και ελέγχονται πειθαρχικά με ποινές που μπορούν να οδηγήσουν έως και στην απομάκρυνση του/της μαθητή/τριας από το σχολείο.

    ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ

    • Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, η οποία πραγματοποιείται στις 08:15. Όταν αργούν να προσέλθουν στην τάξη ή σε σχολική εκδήλωση, καταγράφονται ως απόντες/απούσες. Σε κάθε περίπτωση, αν χρειαστεί να απουσιάσουν από κάποια διδακτική ώρα ενώ βρίσκονται στο σχολείο, οφείλουν να ενημερώσουν τον/την διδάσκοντα/ουσα.
    • Οι μαθητές/τριες σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του σχολείου και δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο.
    • Οι μαθητές/τριες που συμμετέχουν σε μορφωτική επίσκεψη, περίπατο ή εκδρομή του σχολείου είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν το γενικό πρόγραμμα και τις οδηγίες των συνοδών εκπαιδευτικών.
    • Το σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία και δεν πρέπει να καταστρέφεται.
    • Τα απουσιολόγια και τα βιβλία ύλης είναι επίσημα έγγραφα του σχολείου. Υπεύθυνος/η για την καταχώριση των απουσιών είναι ο/η απουσιολόγος, του τμήματος και οφείλει να εκτελεί το καθήκον του με ευσυνειδησία. Τον έλεγχο ασκεί ο/η διδάσκων/ουσα. Αλλοίωση των απουσιών αποτελεί πολύ σοβαρό παράπτωμα.
    • Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων – κτηρίων και υπαίθριων χώρων – απαγορεύεται. 
    • To κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για το λόγο αυτό απαγορεύονται.
    • Το σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους.  
    • Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας τηρούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα που προβλέπονται για την πανδημία COVID-19.

     

    ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΡΟΛΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

    Το σχολείο συνεργάζεται με τις οικογένειες των μαθητών/μαθητριών και τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων έχοντας διακριτό ρόλο.

    Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνονται τακτικά για τη φοίτηση, τη σχολική επίδοση και συμπεριφορά των μαθητών/τριών και να ενημερώνουν για οποιοδήποτε ζήτημα εκείνοι θεωρούν απαραίτητο.

    Σχολικά συμβούλια

    Σε κάθε σχολική μονάδα της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης λειτουργεί επταμελές Σχολικό Συμβούλιο, το οποίο συγκροτείται με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και αποτελείται από:

    1) Τον Διευθυντή που είναι ο Πρόεδρος του Σχολικού Συμβουλίου και αναπληρώνεται από τον  Υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας.

    2) Δύο (2) εκπροσώπους του οικείου Δήμου, οι οποίοι ορίζονται από το Δημοτικό Συμβούλιο. Ο ένας εκ των δύο αυτών εκπροσώπων είναι αιρετός εκπρόσωπος του οικείου Δήμου, ο οποίος είναι ο Αντιπρόεδρος του Σχολικού Συμβουλίου. Ο έτερος εκπρόσωπος είναι υπάλληλος της Διεύθυνσης ή του Τμήματος Παιδείας του οικείου Δήμου.

    3) Τρεις (3) εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας με τους νόμιμους αναπληρωτές τους. Οι ως άνω εκπαιδευτικοί και οι  αναπληρωτές τους ορίζονται κατά πλειοψηφία από το Σύλλογο Διδασκόντων της σχολικής μονάδας.

    4) Έναν (1) εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων με τον νόμιμο αναπληρωτή του, οι οποίοι προτείνονται κατά πλειοψηφία από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων.

    5) Ένας εκπρόσωπος της μαθητικής κοινότητας, χωρίς δικαίωμα ψήφου, που ορίζεται κατά πλειοψηφία με απόφαση του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου της σχολικής μονάδας.

    Το Σχολικό Συμβούλιο συνεδριάζει νόμιμα με όσα μέλη του είναι παρόντα μια φορά ανά δύο (2) μήνες και εκτάκτως, όποτε κρίνεται απαραίτητο, από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

    • Εισηγείται στον Διευθυντή και στον Σύλλογο Διδασκόντων σχέδια δράσης της σχολικής μονάδας που αφορούν ενδεικτικά στην οργάνωση και λειτουργία της, στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου, στις συνθήκες υγιεινής, στην επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/κηδεμόνων του, καθώς και κάθε άλλο θέμα αναφορικά με την ταυτότητα και τον προσανατολισμό της σχολικής μονάδας.
    • Εισηγείται στον Διευθυντή και στον Σύλλογο Διδασκόντων συγκεκριμένο σχέδιο αντιμετώπισης των κρίσεων που εμφανίζονται εντός της σχολικής μονάδας και τους υποστηρίζουν κατά την υλοποίησή του.
    • Συμβάλλει στη διοργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων, εκδρομών και εκδηλώσεων κάθε είδους και συνεργάζεται με φορείς της τοπικής κοινωνίας για την υλοποίησή τους.
    • Συνεργάζεται με το Σύλλογο Γονέων της σχολικής μονάδας και με τους εκπροσώπους του Δήμου στη σχολική επιτροπή ιδίως στα θέματα που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας, τη χρηματοδότηση αυτής από άλλες πηγές, πλην της τακτικής κρατικής επιχορήγησης, καθώς και τη διοργάνωση και τον συντονισμό δραστηριοτήτων κάθε είδους στην τοπική κοινωνία.
    • Συνεργάζεται με το Σύλλογο Γονέων, το Δήμο, τους εκπροσώπους των μαθητικών κοινοτήτων, 

    Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

    Ο Διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το σχολείο μόνο του. Οι γονείς/κηδεμόνες παραλαμβάνουν τα παιδιά τους.

    Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, ακολουθείται το επικαιροποιημένο  Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

      

    1o Γυμνάσιο Καματερού μέσα από τα μάτια μας
    1o Γυμνάσιο Καματερού μέσα από τα μάτια μας
    European School Radio
    European School Radio

    Ημερολόγιο

    M T W T F S S
    1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28

    Η διάθεση της Ημέρας....

    BOARD2 44abf